CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Kategoria ZAMÓWIENIA:

Ponieważ mamy wieloletnie doświadczenie, jesteśmy oficjalnie zgłoszonym producentem pojazdów i posiadamy autoryzację Volkswagena i Renault. Jest to potwierdzeniem wysokiego standardu realizowanych pojazdów. Nasze zabudowy zanim trafią na rynek przechodzą bardzo rygorystyczne testy dotyczące jakości, jak i funkcjonalności. Używamy podzespołów znanych marek. Poza tym Wavecamper to najprawdopodobniej najbardziej funkcjonalny campervan na świecie – więcej informacji znajdziesz w opisie danych modeli.

W przypadku nowych Wavecamperów do zabudowy używane są fabrycznie nowe, skonfigurowane pod klienta pojazdy pochodzące z autoryzowanej sieci dilerskiej VW lub Renault. Są to auta typu furgon w wersji ciężarowej lub osobowej.

Taka możliwość istnieje, wówczas pojazd dostarczony przez klienta może być w wersji furgon lub osobowej. Ostatecznie przed przyjęciem zamówienia konkretny egzemplarz podlega weryfikacji ze względu na dziesiątki możliwych odmian/specyfikacji danego pojazdu, które mogą utrudniać, a czasem nawet uniemożliwiać zabudowę.

Z racji podpisanych umów z dostawcami pojazdów oraz pokaźnych wolumenów zamówień nasza firma posiada preferencyjne warunki. W związku z tym zdecydowanie bardziej opłacalne będzie zamówienie gotowego, nowego pojazdu z zabudową Wavecamper u nas lub naszych dilerów.

Biorąc pod uwagę specjalne rabaty, jakie posiadamy na pojazdy bazowe, zakup 1-2 letniego pojazdu pod zabudowę może finalnie tylko nieznacznie odbiegać od zakupu nowego u nas lub naszego dilera. Należy ponadto mieć na uwadze, że zakup używanego pojazdu to zawsze zakup pojazdu o konkretnej specyfikacji, która nie jest w 100% przystosowana pod naszą zabudowę. Najczęściej takie auto trzeba dodatkowo przeszklić, wymienić fotel podwójny pasażera na pojedynczy oraz wymienić kilka innych elementów. Problemem mogą być także drzwi skrzydełkowe zamiast tylnej klapy występujące w większości używanych pojazdów typu furgon. Uchylna klapa jest zdecydowanie korzystniejsza z punktu widzenia walorów użytkowych. Biorąc pod uwagę nakłady finansowe, które trzeba dodatkowo ponieść celem dostosowania pojazdu pod zabudowę Wavecamper może okazać się, że lepiej jest skonfigurować nowe auto, dobierając wyposażenie w oparciu o własne preferencje (silnik, napęd, skrzynia biegów, kolor, opcje, itd.).

Naszym zdaniem sens ma zabudowa pojazdów w przedziale 3-6 letnim, które w zakupie będą już sporo tańsze od pojazdu nowego. Nie zapominajmy jednak, że kwota zabudowy jest czynnikiem stałym, a biorąc pod uwagę np. konieczność dodatkowego przeszklenia czy wymiany fotela pasażera na pojedynczy kwota może być nawet wyższa, niż w przypadku zabudowy auta nowego. Warto o tym pamiętać. Ze względu na wysoki koszt zabudowy Wavecamper, nie ma też sensu zabudowa pojazdów starszych niż około 6 lat, chyba że są w naprawdę nienagannym stanie. Przeróbka pojazdu 2-3 razy tańszego od kosztu samej zabudowy w momencie, gdy pojazd jest już mocno wyeksploatowany i ma spory przebieg, traci naszym zdaniem sens ekonomiczny.

Zamówienia można dokonać bezpośrednio u nas lub poprzez sieć dilerską Wavecamper (mapa sieci dilerskiej znajduje się w zakładce kontakt – dilerzy). Wstępna rozmowa i określenie potrzeb klienta pozwala zaproponować odpowiedni model Wavecampera.

Czas oczekiwania na nowego Wavecampera skonfigurowanego przez klienta wynosi obecnie około 5 miesięcy. Termin wynika z długiego okresu oczekiwania na dostawę auta bazowego z fabryki oraz konieczności rezerwacji terminu w harmonogramie produkcyjnym naszej firmy. Wielu współpracujących z nami dilerów posiada w trakcie zamówienia pojazdy bazowe, a także zarezerwowane u nas terminy na zabudowę, co przyczynić się może do przyspieszenia tego procesu. Z reguły odbywa się to przy zachowaniu możliwości modyfikacji specyfikacji auta, jak i zabudowy pod Państwa.

Czasami u nas lub u naszych dilerów dostępne są do sprzedaży wyprodukowane już Wavecampery o określonej specyfikacji. Zawsze warto pytać!

Owszem, zarówno my, jak i nasi dilerzy oferujemy szerokie spektrum możliwości finansowania.

Szczegóły dotyczące wysokości wpłat oraz sposobu ich realizacji uzgadniane są indywidualnie przez każdego z dilerów.

Zgadza się! Wystawiamy się na najważniejszych imprezach targowych, gdzie można na żywo obejrzeć nasze modele, skorzystać z doradztwa wykwalifikowanych handlowców i także zamówić. Nierzadko w takich okolicznościach klientom udaje się skorzystać ze specjalnych promocji targowych. Wizyta na targach to także dobra okazja do porównania za jednym razem Wavecamperów z innymi produktami konkurencji.

Procesem rejestracji najczęściej zajmuje się diler. Wavecamper rejestrowany jest jako pojazd kempingowy z określoną liczbą miejsc w zależności od wersji (4, 5 lub 6). Wyposażenie naszych pojazdów (łóżko, stolik, kuchnia i inne) kwalifikuje je jako kempingowe, a nie osobowe.

Wavecampera klient odbiera u dilera, u którego dokonał zamówienia lub w naszej firmie w przypadku zamówienia bezpośredniego. Przed wyjazdem z fabryki pojazd przechodzi szczegółową kontrolę dotyczącą realizacji zabudowy (ponad 80 punktów). Podczas wydania pojazdu handlowiec przeprowadza instruktaż dotyczący korzystania z poszczególnych elementów zabudowy.

Kategoria SERWIS/GWARANCJA:

W przypadku awarii pojazdu bazowego lub zabudowy naprawa może odbyć się w każdym autoryzowanym serwisie producenta (VW lub Renault). Możliwa jest także naprawa zabudowy u naszych dilerów – firm caravaningowych. Współpracujemy także z wieloma serwisami kamperowymi, które w określonych przypadkach mogą być pomocne ze względu na bliską lokalizację. Nasze zabudowy są ponadto wyposażone w szereg produktów renomowanych marek o rozbudowanych sieciach serwisowych  (np. Webasto, Eberspacher, Dometic, Fiamma, SCA).

Tak, podpisane umowy z dostawcami pojazdów bazowych nadają naszej firmie autoryzację. Oznacza to, że zabudowa nie ma wpływu na bieg i warunki gwarancji producenta pojazdu. Z reguły standardowy okres gwarancji na pojazd bazowy oraz zabudowę wynosi 2 lata. Często skorzystać można z oferty producenta pojazdu bazowego i opcjonalnie rozszerzyć gwarancję na dany pojazd, wydłużając jej bieg.

Wszystkie elementy użyte do zabudowy, które powinny posiadać odpowiednie certyfikaty, posiadają takowe. W szczególności dotyczy to siedzeń wraz z systemem ich mocowań w podłodze, obrotnic pod fotele, dachów sypialnych, ogrzewania, komponentów elektronicznych i innych. Przestrzeganie rygorystycznych zasad i stosowanie certyfikowanych produktów jest nieodzownym warunkiem otrzymania autoryzacji producentów pojazdów bazowych, na których budujemy nasze Wavecampery.

Kategoria TECHNICZNE:

W wyposażeniu standardowym znajduje się dodatkowy akumulator typu AGM (75Ah dla VW oraz 90Ah dla Renault), który stanowi źródło zasilania dla np. oświetlenia LED, gniazdek 12V/USB, pompy wody, lodówki, ogrzewania postojowego i innych. Akumulator ten ładuje się na 3 sposoby: 1. Podczas pracy silnika, gdy specjalne urządzenie zarejestruje odpowiedni poziom naładowania akumulatora silnikowego, wówczas przekaże z alternatora część energii na akumulator dodatkowy. 2. Po podpięciu się do zewnętrznego gniazda CEE 230V (np. na kempingu). 3. Przy pomocy paneli solarnych (opcja dla VW, standard dla Renault). W Wavecamperze zainstalowane jest urządzenie monitorujące poziom naładowania dodatkowego akumulatora. Dzięki temu mamy nad nim pełną kontrolę. Dodatkowo część urządzeń jak np. lodówka czy ogrzewanie posiada wbudowane zabezpieczenia uniemożliwiające kompletne rozładowanie dodatkowego akumulatora.

Nie, nie ma takiej możliwości. Akumulator silnikowy jest przed tym odpowiednio zabezpieczony. W przeciwnym razie istniałoby zagrożenie jego kompletnego rozładowania. To z kolei mogłoby skutkować brakiem możliwości przemieszczenia się po zakończonym pobycie np. na kempingu. Dodatkowo akumulator silnikowy w nieznacznym stopniu wspomagany (doładowywany) jest przez panel solarny.

Gniazdo 230V zasilane jest z zewnętrznego źródła prądu, więc po podpięciu do zewnętrznego gniazda CEE w gniazdku 230V w zabudowie pojawi się prąd. Opcjonalnie można zdecydować się na montaż przetwornicy, która zapewni nam prąd 230V z dodatkowego akumulatora.

Stosujemy przetwornice najwyższej jakości firmy Dometic lub Büttner Elektronik o mocy ciągłej w zależności od modelu między 600W, a 1500W (chwilowej 1200W, a 2500W). Tego typu przetwornice pozwolą na zasilenie większości urządzeń, jak np. telewizor, ładowarka do laptopa, czy np. ekspres do kawy w przypadku mocniejszej odmiany.

W przypadku Wavecampera VW jest dyskretnie umieszczone pod pokrywą silnika. W przypadku Wavecampera Renault natomiast znajdziemy je na prawym tylnym boku pojazdu.

Nie. Montowane przez nas lodówki zasilane są tylko i wyłącznie prądem 12V. Jednocześnie są to bardzo wydajne i ekonomiczne jednostki.

Przede wszystkim wydajnością. W zamkniętym pojeździe podczas lata niejednokrotnie temperatury przewyższają 70 stopni Celsjusza, co nigdy nie ma miejsca w warunkach domowych. Zastosowane przez nas lodówki są na tyle wydajne, że będą chłodzić nawet przy tak wysokich temperaturach, co w przypadku domowych lodówek jest niemożliwe. Poza tym lodówki Dometic posiadają specjalny kompresor 12V, który przystosowany jest do używania w pojeździe (odporność na wstrząsy). Charakteryzują się także dużo lepszą izolacją oraz specjalnie dobranym oprogramowaniem, przez co są bardzo oszczędne.

Zależy to od kilku czynników: ilości aktywnych urządzeń pobierających prąd, a także temperatury (lodówka). Ponadto zależy to od tego, czy Wavecamper wyposażony jest w instalację solarną. Zakładając standardowy pobór mocy (praca lodówki, czasami ogrzewania, pompy wody, oświetlenia, ładowanie telefonów z gniazdek USB) przy nowym akumulatorze energii powinno wystarczyć minimum na 2 dni. Zastosowanie instalacji solarnej możne znacznie wydłużyć ten czas, będzie on jednak zależny od nasłonecznienia. Z naszego doświadczenia wiemy, że dużym słońcu przy zastosowaniu dwóch paneli solarnych i przy standardowym poborze mocy jak opisano wyżej można stać zupełnie niezależnie – czyli solar uzupełni zużytą energię. Pamiętajmy, że zawsze mamy możliwość podłączenia do źródła prądu 230V za pośrednictwem zewnętrznego gniazda CEE, co spowoduje naładowanie dodatkowego akumulatora.

Do zabudowy używamy ogrzewania postojowego zasilanego paliwem Diesel, znajdującego się w zbiorniku samochodu. Energia elektryczna potrzebna jest jedynie do startu ogrzewania (nagrzanie świec), pracy dmuchawy oraz sterowania ogrzewaniem.

Sterownik wewnątrz pojazdu umożliwia dokonanie nastawy temperatury, czasu pracy ogrzewania (lub pracy ciągłej z utrzymaniem zadanej temperatury). Istnieje także możliwość zaprogramowania startu i wyłączenia ogrzewania, np. zimą gdy ruszamy do pracy i chcemy wsiąść do nagrzanego pojazdu. Opcjonalnie istnieje możliwość dołożenia modułu umożliwiającego sterowanie ogrzewaniem za pośrednictwem aplikacji w urządzeniu mobilnym.

Zużycie paliwa na ogrzanie pojazdu wynosi około 2l na dobę w zależności od warunków zewnętrznych.

W przypadku noclegu z zamkniętym dachem sypialnym, który ze względu na swoją konstrukcję i materac stanowi dodatkową izolację można spać komfortowo nawet w temperaturach – 20 stopni. Nasze kampervany są standardowo doskonale zaizolowane termicznie. W przypadku minusowych temperatur warto zaopatrzyć się w maty termiczne na szyby. W przypadku podniesionego dachu spanie na łóżku dolnym będzie komfortowe nawet do lekko minusowych temperatur, jednak na łóżku górnym granica komfortu to naszym zadaniem około 10 stopni Celsjusza (chyba, że ktoś zastosuje naprawdę ciepły śpiwór).

Jesteśmy w trakcie wdrażania takiego rozwiązania.
Naszym zdaniem tak. Biorąc pod uwagę, że wybieramy model Wavecampera bez pełnej łazienki i prysznica (jedynie z zewnętrznym prysznicem) pobór wody podczas użytkowania będzie niewielki. W związku z tym zrezygnowaliśmy z konieczności montażu 2-3 razy większych zbiorników pod pojazdem, które to z kolei wymuszają konieczność przemieszczenia się kamperem do źródła poboru/zrzutu wody celem napełnienia lub opróżnienia. Bardzo często może to być niewygodne, gdyż trzeba złożyć dach, zwinąć markizę, zabezpieczyć wszystko w pojeździe, obrócić fotele do jazdy itd. Z związku z tym wyszliśmy z założenia, że korzystniej będzie uzupełniać wodę z kanistra niż montować duże zbiorniki i każdorazowo przestawiać pojazd. Oferowane przez nas kampery posiadają jeszcze jedną zaletę higieniczną. Zdecydowanie łatwiej je wyczyścić lub w razie potrzeby wymienić zbiorniki na nowe. Widoczna też jest barwa tankowanej wody i mniejsza jest kubatura pozwalająca wodzie „kwitnąć”. Użycie dużych zbiorników montowanych na stałe ma naszym zdaniem sens w kamperach wyposażonych w pełen węzeł sanitarny włącznie z kabinę prysznicową. Dodatkową zaletą jest możliwość napełniania naszych kanistrów czystą wodą poprzez złącze prysznicowe, co wiąże się z brakiem potrzeby wyjmowania kanistra w przypadku postoju w bliskości węża z wodą. Taka możliwość istnieje po dokupieniu specjalnego adaptera dostępnego w naszej ofercie akcesoriów.

Nie, spłuczka posada oddzielny zbiornik wbudowany w górną część toalety.

Istnieje możliwość dodatkowego wyposażenia Wavecampera w bojler.

Tak, w standardzie znajduje się instalacja gazowa, która zasila kuchenkę.

Nasza instalacja gazowa przystosowana jest do użytku butli renomowanej marki Campingaz.
W zależności od modelu zabudowy będą to butle o pojemności 1,75 kg lub 2,8 kg.

Biorąc pod uwagę sporadyczne używanie kuchenki (woda na kawę czy herbatę, odgrzewanie posiłków 1-2 razy dziennie), butla taka starczy nawet na kilka miesięcy. Bardziej intensywne używanie kuchenki naturalnie skróci ten czas.

Nasze campervany oferują najczęściej od 500 do 700 kg ładowności, w zależności od modelu auta bazowego, wybranych opcji, wersji zabudowy i oczywiście liczby miejsc siedzących. Producenci aut bazowych oferują możliwości zwiększenia DMC pojazdu za dopłatą.